torsdag 24. mai 2012

Overgong: By-Bygdo.

Anna har blitt feira i barnehagen,
den finaste kruna kom ho stolt heim med!

Studentbyen gnistrar.
Det er idyll over det heile,
Det er samhold.
Det er barnelatter.
Det er basseng på bakken.
Det er middag ute, kvardag.
Det er felleskap.

Et fruktsalat til frukost:
jordbær, vassmelon, druer
og yoghurt!
Det er stas å lage til.
Frukost er veldig viktig for meg,
blir glad om du fortell meg om din frukost?
Det interesserar meg!

Nå flyttar Anna og eg herifrå,
det har vore eit svært viktig år.
Det har utvida.
Det har gitt styrke,
-det har plassert seg gode ting inne i meg.
Det kjennes ut som om det var det einaste muliga.
-essensielt, for livet.

Kjenner meg klar til overgongen,
det er så mykje eg ynskjer å ta fatt på!

Bygda nå!
-men også alltid litt Byen!

3 kommentarer:

  1. Lykke til kjære du, det blir fantastisk å komme til bygda. Vi flyttet fra by til bygd for snart ett år siden og jeg har aldri sett meg tilbake. Selv om man må til byen i blant. Bare for å snuse litt, kjenne litt puls og mimre. Bergen er så flott. Byen min i fire år.

    Og så fin Anna er. Annaer er som regel det.

    Min frokost er som regel hjemmelagede scones (som i dag), stappfulle med nøtter og rosiner, yoghurt og havregryn. Eller knekkebrød med philadelphia, pepper og avokado. Eller musli med yoghurt. Frokost er viktig, jeg klarer meg ikke uten. Uten å bli sur. Tihi:)

    Lykke til med alt det nye. Det blir bra.

    Klemmer og smil

    SvarSlett
  2. Vassmelon er et av de fineste nynorsk ordene jeg vet.

    SvarSlett
  3. Her er det nydelige bilder og gode ord, som alltid. Takk for det!

    Jeg elsker frokost! For tiden veksler vi på hvem som lager den på hverdagene, og det går i denne perioden av livet i smoothies fulle av skikkelig supermat for Kroppen og Sjelen, og smaksløkene. En frokostsmoothie til to kan for eksempel bestå av: en banan, noen kopper blåbær, en ss. extra virgin kokosolje, reishisopp (en krydret smak, og så er det en støtte for sjelearbeid…), rått kakaopulver (fordi det er sunt og supergodt), tørkede antioksidanter, lecitin, noen teskjeer maca (superenergi!), en spiseskje hampolje, bittelitt himalaysalt (for smakens skyld), litt bløtlagte gojibær... Og rismelk så det nesten dekker. Og så, WHIZZ, til det er blendet og så smooth som blenderen klarer. Drikkes så sakte man klarer, og så sakte man har tid til. Ofte ikke så veldig sakte, egentlig! I helgene er historien en annen. :) Elri

    SvarSlett